Wednesday 25 January 2012

How Could It Be (All FB Profile Will Turn Automatically to FB Timeline Profile)


hello all's.. penatnya hari nie, baru je balik kolej kena g kelas.. aduh, lepak seyh.. erm, balik je dari kelas terus online.. hehe... (kata penat tapi online gak kan.. hampeh tol la minah nie) haha... nak wat camne kan, dah jadi rutin kot..
erm, tadi jalan-II kat facebook, terjumpa satu post nie ha..
aduh, haruskah tukar ke facebook timeline?? leceh ceyh, tak suka la facebook timeline tu.. macam merepek jer, buat pening kepala ada la.. (setuju tak?? bek setuju cepat.. haha....) Syida tak tukar lagi pun profile fb Syida.. erm, nak kena tukar jugak la alkisahnya nie sebelum pihak fb yang tukarkan.. aduh-II !!!
meh Syida ceritakan serba sedikit tentang timeline nie..

Profile Facebook Timeline ini merupakan halaman reka bentuk radikal baru yang telah dilancarkan sekitar akhir September 2011.. ianya diumumkan oleh Mark Zuckerberg pada persidangan Facebook F8.. 
Facebook Timeline membuat perubahan pada profile yang sedia ada daripada senarai kemas kini terbaru anda untuk ringkasan lengkap anda.. ia termasuklah gambar, video, update status dan lokasi-II yang telah anda lawati.. profil baru ini terbahagi kepada dua tiang utama dengan line down tengah-II yang mewakili peredaran masa.. pengguna digalakkan untuk menambah atau melengkapkan peristiwa hidup masing-II, khususnya apa yang berlaku sebelum menyertai Facebook.. 
timeline menggunakan algoritma untuk menilai saat-II yang paling penting dalam hidup anda yang kemudiannya boleh diubah atau disunting untuk kepuasan anda.. kemaskini yang tidak diingini dapat disembunyikan daripada timeline.. facebook menyediakan timeline untuk diuji oleh pengguna pada 22 September 2011.. kritikan facebook timeline termasuklah tuntutan yang meminta pengguna untuk melengkapkan profile mereka, facebook memohon untuk mendapatkan lebih banyak data pengguna untuk membuat perkhidmatan lebih menarik kepada pengiklan..
facebook timeline masih belum dilancarkan kepada semua 800 juta pengguna.. 
itulah serba sedikit tentang facebook timeline.. credit to this web..
this is what i mean All FB Profile Will Turn Automatically to FB Timeline Profile.. jom baca :
jika anda salah seorang daripada pengguna facebook yang telah melihat Timeline dan menjauhinya, rangkaian sosial terbesar di dunia ini mempunyai beberapa berita buruk untuk anda iaitu pada hari-II mendatang, anda tidak akan mempunyai pilihan untuk tidak menggunakan timeline..
facebook mengumumkan dalam post blog bahawa timeline akan dibawa kepada semua 800 juta pengguna rangkaian sosial "dalam tempoh beberapa minggu akan datang".. setelah menggunakan timeline, pengguna mempunyai tempoh selama 7 hari untuk preview apa yang pengguna ingin pamerkan sebelum ianya secara automatik akan menolak ciri-II tersebut..
facebook memperkenalkan timeline pada sidang F8 pada bulan September tahun lpas.. pada sidang tersebut, pengasas bersama facebook dan CEO Mark Zuckerberg berkata bahawa ciri tersebut adalah "satu cara untuk memberitahu semua kisah-II penting daripada hidup anda pada satu halaman".. 
selain daripada memaparkan "penutup gambar" di bahagian atas profil pengguna dan maklumat asas di bawahnya, timeline juga membuat penyenaraian tahun pada sidebar kanan mengikut susunan kronologi yang mana pengguna boleh klik untuk melihat apa yang orang lain telah kongsikan di laman web ini.. 
credit to this web.. 
huh!! that's mean we all must accept that Timeline profile even we dont want to use it.. how could it be right?? chewah-II, speaking lak dah.. huhu... penat lorh translate kan tapi takpe, untuk all my readers and followers.. it's just okay.. ;) wink wink.. hehe...
lastly, jom ramai-II tukar ke timeline nie sebelum pihak fb sendiri yang menukarkannya.. thank's sebab baca entry yang panjang berjela nie..
♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Syida! Jom Like Kalau Suka! ♥

2 comments:

  1. assalamualaikum,

    saya nak tanya, sudi tak jadi sponsor utk Giveaway saya nnt ? saya akan letak syarat dgn memastikan peserta semua like page awak . kalau ada syarat tambahan, awak inform lah eh . harap akak sudi. GA saya akan dimulakan pada 1/3/12 ini . thanks.. cikeiyra@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. salam akak .. eza perluka sponsor untuk contest eza nnti .. hope akak sudi sponsor kan hadiah .. http://ezadacuteigurl.blogspot.com/2012/01/eza-perlukan-sponsor-untuk-contest-eza.html

    ReplyDelete